Tubądzin Meets Art. Marka świętowała swoje 40-lecie w wyjątkowej oprawie w Zachęcie Narodowej Galerii Sztuki!
ZaproszeniaTo był magiczny wieczór! Grupa Tubądzin świętowała swoje 40-lecie w przestrzeniach Zachęty Narodowej Galerii Sztuki. Okrągły jubileusz był nie tylko okazją do podsumowania dotychczasowych osiągnięć marki, ale przede wszystkim do przedstawienia nowych projektów związanych ze sztuką.
Wyjątkowy wieczór w Zachęcie Narodowej Galerii Sztuki – tak świętowaliśmy 40-lecie marki Tubądzin
Okrągły jubileusz wymagał uroczystej oprawy. Z okazji 40-lecia Grupy Tubądzin 26 października 2023 sale ekspozycyjne Zachęty Narodowej Galerii Sztuki zmieniły się w krajobrazy ze snów. Miejsce jubileuszu wybrano nieprzypadkowo. Wnętrza Zachęty mają niepowtarzalny klimat i stworzyły idealną scenerię do rozmów o sztuce oraz na temat ogłoszonego przez markę nowego projektu – Tubądzin Meets Art.
Grupa Tubądzin należy do najlepiej rozpoznawalnych producentów płytek ceramicznych w Polsce. Jej produkty dostępne są dzisiaj w 80 krajach na całym świecie. Marka od 40 lat wyznacza trendy, wprowadza na rynek nowatorskie produkty oraz zaprasza do współpracy wybitnych twórców. Stawia na jakość oraz niepowtarzalny design.
Jako pierwsza polska firma ceramiczna zaprosiła do współpracy artystów. Dziś kolekcje tworzą dla niej Dorota Koziara czy Maciej Zień, a w jury konkursu dla architektów i projektantów wnętrz „Tubądzin Design Awards” zasiada wielu wybitnych twórców. Marka od wielu lat organizuje Tubądzin Design Days, współpracuje z Operą Narodową, a w najbliższym czasie ogłosi kolejne projekty z czołowymi instytucjami kultury oraz reprezentantami różnych gałęzi sztuki w rolach głównych.
Grupa Tubądzin ogłosiła projekt, który wesprze instytucje kultury – Tubądzin Meets Art
– Sztuka jest nam bliska. Od lat promujemy artystów i najlepsze praktyki w projektowaniu funkcjonalnych oraz pięknych wnętrz. Teraz idziemy o krok dalej i oficjalnie ogłaszamy projekt Tubądzin Meets Art. Grupa Tubądzin chce demokratyzować sztukę i zapewniać dostęp do niej. Dlatego będzie mecenasem sztuki. Będziemy wspierać instytucje kultury, realizować wspólne projekty z artystami i poszerzać nasze działania edukacyjne – zapowiedział Amadeusz Kowalski, wiceprezes Grupy Tubądzin.
A my jesteśmy przekonani, że połączenie wieloletniego doświadczenia producenta ceramiki oraz świeżych, kreatywnych pomysłów młodych artystów już niedługo zaowocuje niezwykłymi projektami.
Na jubileuszu marki nie mogło zabraknąć wybitnych projektantów, którzy od wielu lat są związani z Grupą Tubądzin. O nowych wzorach w swoich kolekcjach Holiday i Lounge opowiedział Maciej Zień.
– Ibiza to jedno z moich ulubionych miejsc. Wyspa zachwyca szerokimi plażami, błękitem morza i muzyką rozbrzmiewającą niemal we wszystkich jej zakątkach. Uwielbiam ten klimat. W kolekcji Holiday chciałem przenieść go do wnętrz. Wybrałem najpiękniejsze skały, jakie można spotkać na wyspie. W kolekcji nie mogło zabraknąć etnicznych dekorów, które dodają całości lekkości i luzu. Natomiast kolekcja Lounge to hołd dla wielkomiejskich metropolii. Ich monumentalnej architektury i ponadczasowej elegancji. Tu postawiłem na wyraziste, ciemne skały i dekory nawiązujące do stalowych elewacji drapaczy chmur – tłumaczył.
Dorota Koziara przedstawiła nowości w kolekcji Cielo e Terra. Pastelowa gama kolorystyczna została wzbogacona o zieleń, czerń i superbiały. Pojawiły się nowe dekory, które harmonijnie przechodzą z jednego koloru w drugi.
– Aby urozmaicić kolekcję uzupełniłam ją też o dekory inspirowane naturą - gwiazdami i roślinami. Tak powstały wzory geometryczne, które można nanosić na wszystkie kolory kolekcji. Dzięki doskonałym parametrom technicznym płyty Cielo e Terra mogą być stosowane nie tylko w domach, budynkach użyteczności publicznej, ale także na elewacjach. Zależało mi, aby kolekcja była ciepła w odbiorze. Taki właśnie efekt dają, moim zdaniem, powierzchnie głęboko matowe. Wypracowaliśmy wraz z działem technologii Tubądzin powierzchnie płyt ceramicznych, które dają takie wrażenie – powiedziała projektantka.
Na gości zaproszonych do wspólnego świętowania 40-lecia marki Tubądzin, wśród których znaleźli się dziennikarze, artyści, architekci oraz influencerzy, czekała prawdziwa uczta, i to nie tylko dla podniebienia.
Wieczór wypełniły rozmowy o sztuce i designie, a niespodziankami na jego zakończenie były nocne zwiedzanie wystawy rzeźb Adolfa Ryszki oraz koncert Bovskiej.
Po więcej informacji o projektach Grupy Tubądzin zapraszamy na: tubadzin.pl
Materiał Partnera
Zdjęcia: materiały prasowe